Reglement

Reglement for løbsserierne:

1/24 Mini-Saloon, en løbsserie med ‘out of the box’ biler fra BRM.

Løbsreglementet er lavet så man kan holde omkostningerne nede og gøre serien tilgængelig for så mange som muligt.

Bilerne fra BRM pt. NSU TT, Simca 1000, Renault R8 Gordini, Fiat Abarth, Mini Cooper & Ford Escort MK1 (flere følger) køres ‘out of the box’ det vil sige der må ikke udskiftes komponenter andet end med de samme originale, altså ingen fordyrende løsninger.

Bilerne må kun udstyres med de originale gummidæk fra BRM.
Alt andet er standard, gearing osv. må ikke ændres, motor må ikke åbnes osv.
Da bilerne både er leveret med bronze og kuglelejer er begge dele tilladt.
Karossen må ikke gøres lettere og der må ikke tilføres vægt hverken i karosse eller på chassis eller nogen andre steder.
Hul ø3/ø4 i bunden til digital chip/sensor er dog tilladt.
Udskiftning af slæbere er også frit.
Skruer i bilen må udskiftes til f.eks. torx skruer.
Gummihætter mellem body og chassis skal sidde der, nye kan fås i SlotWorld.
Tabte smådele som spejle, viskere og udstødningsrør behøver ikke blive genmonteret under løb. Udstødning skal dog genmonteres til næste løb.

Det er tilladt at montere lys kit i bilen, lys kittet med ledninger må maksimalt udgøre 5 gr.
Er der monteret digital dekoder må denne også forefindes i bilen under analog kørsel.
Rensning af dæk er kun tilladt med det af baneejeren udleverede tape.

Der køres en løbsserie øst for storebælt, antal af løb afhængigt af deltagende klubber/baner.
Vinderen af løbsserien er Sjællandsmester
Der afvikles desuden 1 årligt Danmarksmesterskab i klassen, dette vil forsøges afholdt 4. søndag i maj.
Der køres både på plastik og træbaner.

Løbsafvikling:

Løbsafvikling: 3 afdelinger pr. løbsdag, afh. af deltagerantal.
Afvikles på søndage med åbning af bane kl. 8 for fri træning og løb start kl. 10.00
Vi afvikler ikke teknisk kontrol men alle kan få kontrolleret deres bil hos Keld, og samtlige deltagere kan bede om at få enhver modstanders bil kontrolleret hvis der er mistanke om uretmæssigheder, ligesom der til hver tid kan foretages stikprøver.
Der køres på 10-12,0 volt.

Kvalifikations rækkefølge efter lodtrækning, 1 min. valgfrit spor.
1. heat efter kvalifikation, efterfølgende heat efter placering i foregående løb.
4 spors baner 4 x 5 min. heat, (justeres efter deltagerantal og antal spor på banen)
Ved maks 12 deltager køres 5 min.
13-16 køres 4 min.
17-18 køres 3½ min. (Round Robin)
19-20 køres 3 min.
over 20 køres 2 runder af 5 min.

Ved defekter under løb stoppes der kun hvis det er banen der er defekt, der ligger dele på banen eller for at lukke køreren ud hvis ikke det kan ske uden at chikanere de øvrige.
Der må gerne skrues på bilen under trackcall og baneskifte men det må ikke ske så det chikanerer løbsafviklingen og baneskiftet.

Der afholdes samlet frokost efter de første 2 løb, der er ingen træning på banen imens, test af biler efter frokost max. 2 omgange.

Point 100-98-96-95-94-93 osv. 75% af samtlige løb tæller til samlet mesterskab (de 25% dårligste fratrækkes altså) pris kr. 50,- pr. løbsdag, ½ delen går til arr. klub til dækning af banemærker, strøm, vand etc. den anden ½ del går til sæson præmier, pokaler etc.

Bindende og seneste tilmelding til mad er torsdag kl. 23.59 Tilmelding skal ske på www.racemaster.dk kommer man senere i tanke om at deltage og få mad aftales det med arrangerende klubs madudvalg.

Tilmelding til løb kan ske indtil 15 min. før løbsstart, er man ikke tilmeldt dagen før på www.racemaster.dk skal man have fat i løbsarrangøren på løbsdagen.

Skal man gå tidligt grundet andet ærinde kan det aftales at man starter i et tidligere heat.

Såfremt der kan samles mindst 3 klubber om en løbsserie i Jylland/Fyn vil der også blive udråbt en regional mester.